Ontwikkelingen

Nou het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven. Dit had allerlei redenen. Drukte eerst, daarna de vakantie. Toch is het denk ik vooral na de vakantie sneller gegaan weer even.

Vakantie was heerlijk. Redelijk mijzelf kunnen zijn. Zelfs op de eilanden waar we naar toe zijn gegaan. Dus eigenlijk niet mogen klagen.

Toen ik op het werk kwam verteld een leidinggevende mij dat er een collega naar hem toe was gekomen met de vraag hoe het zat met mij. Deze had een filmpje gezien van tiktok wat ik naar een collega had gestuurd. Gewoon omdat het grappig was. Bleek die app ook mijn profiel mee te sturen.

Na een goed gesprek heb ik contact met die betreffende collega opgenomen. Gelukkig geen vreemde reactie. Vooral erg betrokken. Later kreeg ik van een andere collega een appje dat ze me ging steunen. Zij was degene die ik dat filmpje had gestuurd. Ook hier een heel goed contact mee gehad over mij.

Na overleg toch maar beslist om de werkgever te vertellen over de situatie. Wat was dit spannend. Dit was toch wel één van de spannendste momenten. Dat moment om het kantoor binnen te stappen en vragen of ze even tijd voor me had.

Na de eerste verbaasde blik, kreeg ik vooral veel steun van haar. Ze was enorm blij dat ik haar in vertrouwen had genomen en dat ik wilde voorkomen dat zij het via via moesten horen.

Na een heel goed gesprek ging ik toch wel opgelucht naar buiten. Echt een hele last die van mijn schouders is gevallen. Echt een enorme opluchting. Om te weten dat wanneer ik er klaar voor ben zij mij willen steunen en helpen. En als er iemand is die zich vervelend of kwetsend op stelt ik dit kan melden en zij mij in bescherming gaan nemen.

Verder stappen zijn er nog niet echt te benoemen. Het eerste gesprek met de medische psycholoog van Amsterdam UMC zal na alle waarschijnlijkheid pas eind van het jaar plaatsvinden. Soms is dat best wel moeilijk. Moeilijk om te accepteren dat je maar moet wachten. Helaas zit er niet veel anders op.

Ondertussen is het met het afvallen echt goed aan het gaan. Voor de vakantie 22 kilo afgevallen. Na de vakantie nog maar 20, maar na 2 weken weer gewoon 22 kilo haha. Dus uiteindelijk gewoon goed nog steeds. Sporten gaat ook steeds makkelijker. Als het weer het maar toe staat haha

Al met al best trots op mezelf, maar vooral op mijn allerliefste. Die er toch steeds maar weer mee moet leren omgaan.

Plaats een reactie