Spannend

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb. Toch ook wel veel gebeurd.

Naast de afspraak die ik op 2/11 eindelijk heb met de psycholoog van het UMC Amsterdam. Zijn er ook allerlei dingen gaande. Zo was ik in Utrecht aanwezig voor een vrijwilligerslunch terwijl er ook een demonstratie was tegen de transgenderwet. Mijn nieuwsgierigheid was vooral gericht aan wie deze mensen nu eigenlijk zijn. Misschien wel tegen beter weten in dat er een gesprek gevoerd zou kunnen worden.

Wat ik op dat veld zag…een vak met mensen die tegen die wet waren en een nog groter vak met mensen die er juist voor waren. Daar tussen stonden politiepaarden en ME-ers. En wat ik nog het ergste vond was wel dat er in ‘mijn’ vak mensen stonden met hun gezichten bedekt. Mensen die in mijn ogen de algemene opinie weinig goed zouden doen.

Na een paar minuten had ik het wel gezien en toen er hekken omgegooid werden en de aanwezige ME met getrokken wapenstokken ging staan, ben ik weer snel gegaan. Leuke was dat ik op dat moment ook nog een uitje had bij de jeu de boule baan naast dit veld. Dus mocht ik weer richting de tegenstanders gaan. Maar ze hadden mij niet eens opgemerkt.

Verder wel lekker veel muziek kunnen maken als mijzelf. Ook met mijn eigen vereniging. Voelde me zeer ontspannen tijdens deze momenten. Heerlijk zelfs. Ondanks dat ik voor het eerst ook een wat minder fijne ervaring mee heb moeten maken met een dronken cafébezoeker die een grapje van mij niet leuk vond en vervolgens er bij moest halen dat ik niet moest denken dat omdat ik make-up droeg ik maar alles kon maken. Mooie aan deze situatie was dan weet wel dat er iemand voor me opkwam uit mijn vriendenkring. Niet dat het nodig was, maar gewaardeerd werd het zeker.

Ondertussen voel ik de spanning wel oplopen over de komende afspraak. Ik merk dat ik het enorm spannend begin te vinden. Waarom geen idee. Maar ik voel het wel zo. Soms is het allemaal zo dubbel. Maar ja wat doe je er aan? Het is allemaal niet gemakkelijk en zeker niet voor de mensen van wie ik hou en waar van ik weet dat zij ook van mij houden.

Verder is het vooral enorm druk in mijn leven. Extra taken gekregen in de muziek die ook veel tijd innemen. En soms lijkt het me allemaal wel even teveel te worden. Hopelijk houd ik het allemaal vol zodat ik samen met de andere vooruit kan in de muziek.

Nou dit was het zo’n beetje allemaal wel weer voor nu. Ik zal proberen jullie weer wat beter ok de hoogte te houden.

Plaats een reactie